Natsume Yujinchou

2010-03-08   01:56:58
Jag har precis börjat se på en anime som heter Natsume Yujinchou. Har bara sett till avsnitt sju och men den är så himla fin och söt! (Och lite sorglig också..)



Det handlar om killen Natsume som är mestadels ensamvarg, eftersom han kan se och agera mot de så kallade "yokai"s (andar, spöken..).
Han får reda på att hans farmor Reiko också haft samma förmåga när hon levde och att han också ärvt en bok vid namnet "Book of Friends". I boken finns namn på de yokais som Reiko besegrat och underkuvat.
Han blir besökt av många av dessa som vill ha tillbaka sina namn och får en livvakt, en yokai som på ytan har skepnad av en japansk lyckokatt. Natsume bestämmer sig för att befria alla från sina bojor och skydda boken mot de som har i tankar för att missbruka den.



(Sorry, är inte världens bästa recensierare :P)






Kommentarer
Postat av: Mari

Sv: haha Ja, min pojkvän tycker också om Wow! :D



Du har otroligt snygg blogg! ^^

Jag ser att du delar samma intresse som mig, asiatisk kultur och anime! Nice! ^^

Ha en bra dag!

2010-03-08 @ 14:19:30
URL: http://coventina.blogg.se/
Postat av: Sophia

Har tänkt börja se den också men alla andra serier kommer i vägen ∏_∏ Tack för påminnelsen, ska börja ikväll!

2010-03-10 @ 16:31:32
URL: http://selmish.blogg.se/

Kommentera gärna!♥

Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag kan se...)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback