Fantastiska Papegojjor

2010-04-24   20:20:47



Jag som älskar fåglar hittade de här klippen om smarta papegojjor, som har lärt sig att förstå ords betydelse ganska så bra. De kan urskilja färg, material och svara på de flesta frågor..











En liten show där papegojan Einstein gör olika ljud :)




Jag tycker att det är väldigt intressant och jag kommer med en gång att tänka på filmen "Paulie" - Papegojan som pratade för mycket.



Jag kan inte tänka mig att jag gråtit mer av någon annan film än denna! Den är riktigt sorglig, men det är åtminstone ett lyckligt slut.. :)



Filmen handlar om Papegojan Paulie som lärt sig att prata och förstå ordens innebörd, en städare hittar honom undangömd i ett laboratories "källare". Där berättar Paulie om sitt liv tills det att han hamnade i laboratoriet..

Hans liv börjar med att en stum flicka får en liten nyfödd papegoja, när hon efter något år inte gör framsteg i att lära sig prata gör istället Paulie det! För att sedan kunna lära henne att prata..
Under några oturliga förteelser skickas tyvärr Paulie iväg från den lilla flickan och så börjar hans resa..

Hehe, blev en liten filmrecension men det sammanhänger ju! :D

/5

Filmen får detta betyget av mig, eftersom den är riktigt djup och intressant. Men jag kan lova att har man lätt för att gråta till filmer, kommer man att gråta en massa när man ser denna! :P




Kommentarer
Postat av: Kokorochan

Svar: skoj :D vart var ni? ^^ jora vi hade det super ;D



kramar<3

/kokorochan

2010-04-24 @ 20:27:59
URL: http://kokorochan.blogg.se/
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Såna papegojor är så sjukt smarta.



Åh den filmen gråter jag alltid floder till ;___;

2010-04-24 @ 20:45:00
URL: http://tjelsi.com

Kommentera gärna!♥

Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag kan se...)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback