Pasta á la Ketheya

2011-05-09   21:59:23

Gick med min kompis Jocke på Ica utan inköpslista, var riktigt sugen på pastasallad och tänkte "vafan, hur svårt är det egentligen?". Så jag plockade lite olika ingredienser här och var! ;)

Tittade t.ex. på något och vände mig sen mot jocke och sa:
"Skulle inte det här kunna vara gott i pastasallad??"



Här är mitt lilla recept:

(Nu är det också så att jag inte alltid använder mått på det jag lagar, utan går på magkänsla mestadels...)
  • Pasta (vilken som helst funkar)
  • Bresola
  • Plocksallad
  • Skivade championer på burk
  • Vindruvor
  • Små körsbärstomater som var grönrandiga (var ju tvungen och ta dem eftersom de såg så coola ut!)
  • Sesamfrön
  • Hackade hasselnötter
  • Torkade franska örter
  • Salt
  • Peppar
  • Olivolja

Några saker som jag tänkt använda, men som aldrig hamnade i byttan: Päron, jordgubbar.. Det hade kunnat funka.. :P)

Koka pastan, smörstek championerna, skär vindruvorna och tomaterna i halvor.
När pastan har kokat klart och championerna stekts blanda i dem i en bytta. Låt dem svalna innan man lägger i resten av allt.
Blanda väl!
Bresolan tog jag några skivor som jag strimmlade och blandade i, sen la jag två skivor ovanpå portionen jag tagit.

Hoppas ni tycker det smakar lika gott som jag tyckte! :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Kan lova dig att jordgubbar i pastasallad är supergott enl. mig då! ;)



Vilken tur då! :)

Måste erkänna att det inte är jag som tillverkar katanan svälj, det är min syrras sambo som tillverkar den åt mig....lol ^^



2011-05-10 @ 17:27:23
URL: http://sugarcookie.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja verkligen, solen skiner ju för fullt!

Precis som du säger, tråkigt nog så är det för kallt för att bada ._.



Hihi trevligt! :D



Ja, självklart är det de!

Kommer du bara att cosplaya BRS, eller något mer? :P

Samma här, det mesta är färdigt, dock så väntar jag på att min cosplay ska landa utanför min dörr :)

2011-05-11 @ 17:38:05
URL: http://sugarcookie.blogg.se/
Postat av: Johanna

ser gott ut!

2011-05-12 @ 13:19:46
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera gärna!♥

Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag kan se...)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback