Tjuvlyssnat.se

2010-03-21   21:01:18



Haha, bara läs.. :P



En äldre dam går fram till en av kassorna där ett kvinnligt biträde sitter.


Biträdet: Men jag har inte tryckt fram något nummer…
Damen: Måste man ha ett nummer? Jaha, då var den här dagen förstörd också. Allt krånglar för mig idag. Först gick jag till Swedbank men där fick jag inte ut några pengar.
Biträdet: Ojdå, varför inte det då?
Damen: De sa att jag inte har något konto där! Så dit tänker jag minsann inte gå igen.

(Vafan, ska man behöva ett konto för att ta ut pengar? :P)



Två fyllon ~40 sitter längst bak i bussen och diskuterar vad de tycker skulle vara bäst att kvinnor hade haft inbyggt i sig.

Fyllo 1: Det skulle väl vara soft om de hade ett barskåp inbyggt?
Fyllo 2: Ah, eller varför inte ett helt Systembolag?
Fyllo 1: Kanske en porraffär skulle vara soft det också.
Kvinna ~50 (som sitter ett säte framför): Hur kan ni två herrar sitta och förnedra oss kvinnor på det här sättet? Har ni ingen som helst respekt för det kvinnliga könet? Ni borde tamejfan ta och skämmas!
Det går en minut med en stel tystnad från de båda fyllona.
Fyllo 1: Eller en knapp där man kan sätta dem i ljudlöst kanske?

(Ibland önskar man att män hade en knapp som fick dem att tänka lite innan de snackar...)



Två tjejer ~20, varav ena har arbetskläder, står och pratar i en gång.

Tjej 1: Men är det kul då? Hur långe har du jobbat här?
Tjej 2: Jag började i tisdags, det är ganska kul faktiskt!
Tjej 1: Jaha, men vad får du göra då?
Tjej 2: Inte mycket, fyller på i hyllorna… Ibland sitter jag i kassan. Hjälper folk…
En kvinna ~50 kommer fram till tjejerna.
Kvinnan: Ursäkta mig, var har ni krossade tomater?
Tjej 2: Ingen aning faktiskt!
Kvinnan (irriterat): Nähä, okej!
Kvinnan går därifrån.
Tjej 1: Men har ni inte det där borta?
Tjej 2: Asså… Jag vet inte ens vad det är!

(F-A-I-L :D)



En pojke ~7 står med sin mamma ~30 på underklädesavdelningen.

Pojken: Mamma jag vill ha den!
Pojken pekar på en rosa spets-bh.
Mamman: Nej, den är bara för tjejer.
Pojken: Men mamma, pojkar kan också ha rosa!
Mamman: Ja. Men inte den.
Pojken (skriker): Nu är du inte JÄMSTÄLLD mamma!

(Haha, tänk när han växt upp sen och får höra om detta XD)



En pappa ~30 och hans dotter ~5 går runt i en klädbutik. Dottern går och hälsar och tar i hand med alla skyltdockor i butiken och säger "goddag". Handen på en docka lossnar och pappan tittar på dottern.


Dottern: Det var inte jag.
Pappan: Jo, det var det nog och det var därför jag sa till dig att vara försiktig.
Dottern. Men det var inte jag!
Pappan: Nähä, men vilken tur det var att du stod där och tog emot handen precis när den ramlade av då.
Dottern står tyst och tittar på handen.

(Slugt sagt..)

 


En mamma ~35 och hennes son ~8 kommer ut från skolan och går förbi ett järnstaket.

Sonen: Får jag slicka på staketet?
Mamman: Ja, visst, men då fastnar du med tungan och det blir nog inte så kul att sitta här ikväll när det är Let's dance på TV.
Sonen (efter någon sekunds tystnad): Ni kanske kan ta hit en TV…

(Vad sött, han ville verkligen slicka på staketet...)



Två tjejer ~15 sitter på tåget, den ena pratar väldigt högljutt i sin mobil.


Tjej 1: Men asså, nu bröts det! Sara? Sara? Hallå, Sara? Sara? Sara?
Tjej 2: Vem var det du pratade med?
Tjej 1: Sara!
Tjej 2: Jaha, hälsa från mig…

(Klassiker!)




Kommentarer

Kommentera gärna!♥

Namn

Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag kan se...)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback